1548 Svarthetta og Skrikhøa, 30.juli:


Skodda lå over Resdalen da vi sto opp, og jeg hadde endel løse tråder i forbindelse med snarlig utreise, så det ble litt jobb på formiddagen. Skodda letta her i dalen, men lå fremdeles tjukk over Trollhetta, så jeg ble litt i villrede hvor jeg skulle dra. Men det så likevel fint ut i retning Nerskogen, så jeg kjørte dit. Hadde en slak tur i tankene, kanskje Gråfjellet? Jeg starta iallefall fra Sørøyåsen i retning Jøldalshytta. Oppdaga fort at jeg hadde bomma på veivalget i et virvar av stier, så jeg måtte snu. Akkurat da møtte jeg et følge bestående av fem polske prester som hadde med seg en kjentmann. Gått dæ vill no? Måtte jo innrømme det, og jo jeg kunne snu, men skulle jeg ikke heller bli med de? Opp til ei hytte rett i nærheten, så skulle de sende meg i rett retning derfra? Joda, jeg ble med:) Det hele endte iallefall med at jeg ble overbevist om at Svarthetta var fjellet idag, selv om klokka allerede var tolv og det skulle begynne å regne klokka to... Jaja, tenkte jeg; det er jo nydelig vær nå, og de har sikkert de rette kontaktene:) Og Svarthetta lå jo der hele tiden, fristende rett i åsynet. Jeg fikk veibeskrivelse, som viste seg å være enkel å følge. Innover i slake motbakker helt til foten, så ei bratt kneik opp på ryggen. Fantastisk utsikt fra toppen, her er mer som frister, som Trollhetta, Blåhø og Neådalssnota. Etter et lengre opphold på solsida av toppvarden tusla jeg fornøyd ned igjen. Og selv om skydekket var varierende i nærliggende områder hadde jeg sol på hele turen:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2721359/svarthetta-og-skrikhoa-30.07.10/1/2d37818f4659a13e06365a6b3b9aa91c

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar