650 Rostolen, 19. desember:


Jeg måtte jo ha en skitur i helga, så selv om det var ti minus og mye vind kjørte jeg til Aure. Tok med telemarkskia og parkerte oppe i Aurdalen. Herifra fulgte jeg oppkjørt spor opp til Tverrbotn, men veien videre ble værre... Det ble tungt i løssnøen opp lia til Skaret, og fellene satt dårlig på dette føret. Vel oppe på flata kunne jeg se Rostolen, og da var det jo ikke snakk om å gi seg:) Jeg fortsatte over myra, og kjempet meg opp siste bjørkelia. Da jeg endelig kom over tregrensa, gikk det lettere, for her var det fokksnø og skare. Fint å klatre opp siste biten, mens sola steg høyere på himmlen:) Litt kaldt på toppen, men tok meg god tid likevel. Her er god utsikt til Trollheimen, Tustna, Smøla og Fonna, for å nevne noe. Nedturen ble så som så på det steinharde føret øverst, men bedre etterhvert som jeg kom ned i løssnøen:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2887207/rostolen-19.12.10/1/aa4696cb2da01a687a03f6968d3f3a03

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar