450 Herbernsheia og 454 Stadsheia, 12. januar:


Jeg ville se meg om et nytt sted i Bymarka, og kjørte til Tømmerdalen. Gikk et lite stykke langs løypa, men så svingte jeg av opp mot toppen av Herbernsheia. Og her ble det bratt og kronglete mellom granene! Men tilslutt gikk jeg meg på et trugespor som brøt seg opp lia. Her var det hardt nok til at jeg kunne ta av skiene og gå det lille stykket hvor det var brattest. Vel oppe ble jeg posititvt overraska over utsikten:) Jeg trodde ikke jeg skulle komme over skoggrensa engang på disse heiene, men her var det jo god utsikt utover fjorden:) På baksida var det litt mindre bratt, og jeg rente ned i skaret mellom Herbernsheia og Stadsheia. Det var ei bratt, lita kneik opp til Stadsheia også, men her fant jeg en rute som var farbar med skia på. Nydelig utsikt mot Rissa fra toppen! Utrolig fint fargespill, da skyene lå tunge over Bymarka, mens sola skein på andre sida av fjorden:) Veien ned igjen ble lagt rundt Herbernsheia, og da jeg gikk meg på trugesporene igjen tok jeg sjansen på at de returnerte til Tømmerdalen og fulgte de. Da gikk det greit å snirkle seg ned lia mellom grantrærne, og sannelig endte jeg ikke opp på riktig sted også:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2902404/herbernsheia-og-stadsheia-12.01.11/1/189a40f126a22c733e701a86524364f1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar