1086 Tarløysa, 9. juli:


Jeg var litt stiv og støl i kroppen etter gårdagen, men utover formiddagen ble været i Molde bare bedre og bedre, og jeg fant ut at når jeg først var i dette nydelige området måtte jeg ta meg en liten rekreasjonstur i finværet. Tante Anni anbefalte Tarløysa på Åfarnes, så jeg kjørte fra Molde til Nysetra. Her parkerte jeg høyt, og gikk bare et lite stykke gjennom skogen før jeg var oppe over tregrensa. Fin sti oppover lyngbakken mot steinura, og sannelig var det ikke en slags sti mellom steinene oppover ura også. Jeg syntes høydemeterene gikk lett unna, og plutselig var jeg oppe på Aksla. Og da skiftet fjellet Tarløysa plutselig karakter! Rett over kanten var det nemlig flere hundre meter rett ned i en botn mot Herjevatnet. Den slake krumme formen som Tarløysa har på forsiden mot Åfarnes lurer deg virkelig, for på baksiden er det skikkelig vilt! Fantastisk:) Det var utrolig fint å spasere på kanten innover mot toppen i det nydelige været. Vel oppe brukte jeg godt tid på å nyte synet av tåka som sto rett opp fra botnen på baksida, beundre alle tindene rundt Vengedalen og Romsdalen, og se utover Moldefjorden og tilbake mot byen. Knallfin tur! Og dette må jo være et sinnsykt bra skifjell, så hit må jeg nok tilbake til vinteren:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2993456/tarloysa-09.07.11/1/9f3cf0fd26096196effa3aa95912ffe2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar