1335 Rindhatten, 30. mars:


Endelig ble det påskevær! Og endelig var det sjanse om å få has på "hatten" jeg har tenkt på siden påska i fjor. Pappa måtte ikveld innrømme at han hadde tenkt å komme seg dit før oss, men idag tok vi innersvingen på ham:) Erlend kom oppover til hytta i gårkveld, så jeg, Siri og Erlend kjørte til Børtne før mamma og pappa. Turforslaget for dagen var Tovdalsberga, og de skulle kanskje komme etter. Været var nydelig da vi kom opp til Raudfjellvatnet, skia satt på og vi fortsatte i Siri sitt "bedagelige" tempo videre opp i Skaret. Her tok vi en matpause mens vi vurderte mulighetene. Jeg klarte å lure med meg de andre to over Storrindvatnet, bort til Bjørnaråa, å så startet vi på klatringa opp mot fortoppen til Rindhatten. Vi vant høyde raskt, og vi fant snø oppetter hele ryggen, så plutselig var vi oppe på flatmark igjen. Veien videre var nok lengre en det så ut som, men tilslutt været jeg toppen, og reiste fra de andre to i ren begeistring:) Toppsyk? Uansett, den mest frykinngytende "hatten" var endelig besteget og jeg storfornøyd med det:) Nedturen til Storrindvatnet handlet nok for meg og Siri mest om å overleve, mens Erlend gjorde et par tre elegante telemarksvinger, og var nede på et blunk:) Godt at det var noen som stortivdes i fjellsida på tur ned også:) Turen hjem fra Storrindvatnet gikk egentlig overraskende greit på godt føre, og hjemme ventet de som hadde vært og sett etter oss på Tovdalsberga:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2625586/rindhatten-30.03.10/1/dc5af06e5a1858717298cb33305a3d7f

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar