1673 Råstu, 4. april:


Jeg fikk et plutselig innfall etter en koselig invitasjon, og kjørte til Grødalen i Sunndal på lørdags ettermiddag. Christian inviterte nemlig på topptur til Råstu på søndag. Sola holdt på å bryte gjennom da vi våkna, så selv om det var bra med vind, spente vi på oss skiene og rusla oppover dalen. Etter å ha kryssa dalen litt lenger oppe la vi på fellene og begynte å slite oss opp den første bjørkelia. Det veksla litt mellom sol og overskya tidlig på dagen, og vinden var til tider plagsom, men vi vant høydemeter, og fikk etterhvert en nydelig utsikt til Innerdalsfjella. Her er det vilt:) Arti å se seg rundt i et nytt område! Vi kom tilslutt opp på topp-platået og fikk se varden et stykke lenger fremme. Mye vind her oppe, så vi gikk bare bort dit og skrev oss inn i boka før vi plukka av fellene og starta på nedturen. Jeg koste meg stort på turen ned, med godt føre og akkurat passe bratt for meg:) Vi tok oss en rast i sola lenger nede, før vi brøyt oss uttafor bjørkelia, og gjorde unna siste biten bort til hytta. Her var det deilig vindstille i solveggen, så her ble det grilling og avslapping før vi pakka sammen og dro ned. Påska 2010 er over, og jeg er storfornøyd med alle "nye" og "gamle" topper jeg har fått besøkt:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2627780/rastu-04.04.10/1/54a05b54fdbd94e7b710009c64677557

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar