1052 Tovdalsberga og 933 Børtre hatten, 12. mai:


Nydelig vårvær, og all undervisning er endelig ferdig. Jeg har en eksamen igjen, men lese kan jeg jo gjøre hvor som helst, så i går ettermiddag kjørte jeg til Resdalen. Og været ble akkurat så nydelig som det var meldt:) Det har vært minusgrader på natta stort sett siden påske, så det ligger enda masse snø. Jeg parkerte på Børtne og starta opp lia til Raudfjellvatnet. Måtte lette på antrekket flere ganger opp lia, sola varmer mye selv om gradestokken viste null da jeg stod opp. Dagens mål var Tovdalsberga, men hadde også tenkt litt på Børtre hatten, siden den er den siste i rekka som jeg ennå ikke har vært på. Dermed ble det en tur oppom begge toppene. Føret var også greit, selv om det ble litt vått og løst utover dagen. Så faktisk to andre fjellfanter i skaret da jeg var på tur ned fra Tovdalsberga. Håper dette været fortsetter:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2655413/tovdalsberga-og-bortre-hatten-12.05.10/1/0aa36ab39607874f9b693610df22d2a3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar