1064 Skålaksla og 1128 Skåla, 23. juli:


Etter fine dager i Oslofjorden med seiling, sightseeing og mye avslapping, er jeg tilbake på nordvestlandet. Det er tid for Moldejazz, og sannelig er Ane hjemme også:) På vei til Molde svingte jeg mot Kleive da jeg kom over Fursetfjellet, og kjørte bort til foten av Skåla. I knallvær rusla jeg opp gjennom skogen opp til Trollvatnet. Her valgte jeg ryggen opp mot Skålaksla som veien opp, og jeg vant fort høyde. Vel oppe på Skålaksla fikk jeg se nysnøen som lå langt nedover fjellene i Isfjorden og Eresfjorden... Det er bare å finne fram skia! Turen rundt "skålkanten" var nydelig, og det var en god del folk ute. Plutselig var jeg oppe på Skåla, og etter et par brødskiver var det bare å begynne på nedturen ned den andre ryggen. Vel nede bars det rett til Molde, og her dukket det opp masse gamle kjente:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2714344/skalaksla-og-skala-23.07.10/1/f03cbaf59935eac3f133e78928f9aef7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar