Kjeragbolten 22. august:

Drømmeturen! Etter 14 dager offshore valgte jeg å bli noen dager i Stavanger for å få med meg en konsert. Jeg fikk dermed hele torsdagen ledig og måtte finne på noe. Jeg har ofte tenkt at jeg må se Kjeragbolten engang, men det har aldri blitt tid siden jeg stort sett bare har ettermiddagen fri når jeg er i Stavanger. Nå hadde jeg sjansen, og fikk også teste ut hvordan føttene virker. Heldigvis hadde Arnfinn også fri hele dagen, så da fikk jeg selskap på turen :) Det var nydelig vær fra vi starta i Stavanger, og det var fint å leke turist på vei til Lysebotn også. Byrkjedalstunet, Sirdal, og alle de andre dalene. Jeg ble litt overrasket over hvor kupert det egentlig er i området. Fint :) Det var varmt da vi starta opp lia, og jeg sleit selvfølgelig med å henge på :p Men heldigvis virker det som det bare er den dårlige formen som plager meg :) Så da vi endelig var ferdig med dalene vi skulle forsere, og bare kunne spasere oppe i høyden, langt innover flate svaberg, og samtidig se på fjorden og bare nyte turen var livet bare hærlig! Det var folksomt ved bolten, så vi hadde en lang matpause i sola. Det var arti å sitte å se på hvordan folk velger å angripe den lille sprekka de må over for å komme ut på bolten. Og etterpå var det vår tur. Det var ikke vanskelig eller skummelt i det hele tatt, så de obligatoriske bildene ble tatt. Jeg for min del syntes det var mye mer spennende å sitte på kanten av juvet litt lenger bort, der hvor en kan se hele juvet på en gang. Her kiler det i magen :) Veien tilbake over svabergene var fin, men i motbakkene på slutten kjente jeg at turen var lang. Jeg er utrolig glad for at jeg endelig klarte å gjennomføre en slik tur! Rødhette satte også igjen skoene sine på parkeringsplassen ;) Godt det er noen som passer på!

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3465956/kjeragbolten-22.08.13/1/f3b8a31cbfb84e68d20b4e99dcf7fb54

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar