722 Fonna, 24. februar:


Dritværet fortsetter, men jeg klarte ikke dy meg og kjørte ut til Dromnes. Parkerte rett over revfarmen og gikk veien opp mot Litjfonna. Litt skummelt etter jeg tok av fra veien, med nysnø oppå ura. På flata under toppen fikk jeg meg en ny opplevelse: Alt var hvitt! Jeg så ikke hva som var himmel eller hva som var bakken, og hadde overhode ingen følelse med terrenget. Nede i sidene så jeg iallefall en og annen stein som stakk opp av snøen, men her var det ingenting. Jeg måtte av og til snu meg og se på sporene mine bare for å ha noe å fokusere på:) Så det ble spennende se om jeg traff sånn noenlunde på toppen. Det eneste som sa meg at jeg var oppe var at vinden økte på da jeg kom over kanten:) Utrivelig oppe ved varden, så det var bare snu prøve å finne veien ned igjen. Det gikk greit selv om sporene mine allerede var borte. Like greit å prøve dette et sted hvor en er godt kjent, og ikke midt inne på vidda:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar