377 Rugelfjell og 348 Ørnetinden, 17. mai:




Gratulerer med dagen!
"Ørnetindmassivet" er ikke høyt, men det ser iallefall ut som et fjell:) Turen starter med en knallfin anmarsj rundt Kvalfjorden. Det er noen fine hyttetomter her. Fra Pollen kommer en etterhvert opp i ura på Rugelfjell. Den er forsåvidt fast og grei å gå i. Så masse ryper her idag:) De har fremdeles vinterdrakten på, så de er enkle å oppdage. Så også en rovfugl på toppen, men så den ikke lenge nok til å klare å se hva det var. Været er nydelig på Kvaløya i dag, men havskodda lurer rett utenfor Forsøl. Fra toppen av Rugelfjell gikk jeg for en gangs skyld videre innover til neste topp, Ørnetinden, hvor jeg ikke har vært tidligere. Her oppdaga jeg at det faktisk vokser trær på nordsida av Kvaløya! Måtte myse litt ekstra da jeg så det, ble litt overraska, men det stod faktisk et par klynger med noen pistrete bjørker i dalen ned mot Sørhamna:) Etter en lengre pause i sola på mosen ovenfor Kvalfjordskaret ruslet jeg hjem igjen. Må nok på med finstasen og gå ut å spise litt is nå:)




Se bilder:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar