Smisetnebba, 8. januar:


Vi kjørte forbi Smisetnebba igår og den så virkelig innbydende ut, så dagens tur ble lagt dit. Johan, Linda og Bjørn kom opp til Oppdal igårkveld, og Egil og Oddveig ble også med. Opp skoglia så det virkelig bra ut, sola kom fram, temperatur rundt null, og pudder selvfølgelig:) Men da vi kom over skoggrensa ble det straks værre, her var det bare fokkskavler og STERK vind! Vi slet oss likevel oppover, til det ble så bratt at vi måtte av med skia. Her blåste det så mye at jeg sleit skikkelig med å fote meg siden jeg hadde skia på sekken. Vinden fikk utrolig godt tak i de. Tilslutt kom Rune rennende ut av fokksnøen, han hadde nesten vært oppe på toppen, og her var det virkelig malabarisk. Vi valgte derfor å snu ca 70 meter under toppen. Elendig på ski som jeg er tok jeg ikke sjansen på å ta på skia der oppe i bratta med alle fokkskavlene, så jeg labba et godt stykke nedover på føttene. I skoglia ble føret bedre. Det ble lite bilder etter vi kom opp av skogen, siden både kameraet og fingrene hadde det best godt innepakka. Tiltross for at vi ikke nådde toppen var dette en frisk tur, hvor jeg virkelig fikk teste hodet versus naturkreftene, og jeg synes jeg klarte meg bra:) Godt å kjenne at en tåler litt skitvær!

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2900123/smisetnebba-08.01.11/1/5c71ccb0ea91c667dc435c3f5f6d5e38

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar