64 Nessahammeren, 18. april:


Etter en nydelig dagen-før-utreise-middag med hovedingrediens Foldfjordshjort måtte vi ut en tur i det fine kveldsværet. Siden det er lamming på gang på Jøsøya tok vi turen ut dit. Arti å se på alle de nyankomne ulldottene:) Etter å ha inspisert flokken rusla vi en tur opp på Nessahammeren. Og jeg må innrømme at selv om den er lavere enn Storhammaren likte jeg nok denne mye bedre :) Her er hele toppen bare blankskurt berg, og gir dermed assosiasjoner til større høyder enn sine litt over 60 høydemeter. Jeg har fremdeles ikke klart å få navnene på Jøsøyas tilhørende holmer og skjær inn i pannebrasken, så det ble en liten puggerunde. Og siden jeg er så dårlig på geografien på sjøen måtte jeg brife med å peke på og navngi alle toppene vi så:P Vi kosa oss lenge der oppe i vindstille og fin temperatur, før vi surra oss ned igjen og losen instruerte kapteinen i hvordan en legger til kai i Slyngsteinbugen:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2953732/nessahammeren-blogg/1/17f8dc9887a2da0cc7dba376b6be130f

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar