Langdalen, 13. april:


Fantastisk vær, og Edvard hadde også fri, så vi pakket sekken og kjørte til Aurdalen. Satsa på å finne nok snø til årets siste skitur på Aure. Der hvor det har vært kjørt løypemaskin lå det heldigvis godt med snø enda, så vi la ivei opp etter Klakkrennsporet. Steingeita var nok dagens mål. Det var strålende sol og genserføre, rett og slett nydelig! Men etter en halvtimes tid begynte det å svi skikkelig i ansiktet mitt, og vi hadde selvfølgelig ikke med solkrem:( Jeg tenkte at jeg kan da umulig være brent etter så kort tid, jeg har da vært mye ute i år, så vi gikk videre. Men da vi kom helt opp i Langdalen, på baksida av Geita var det så vondt at jeg tok ikke sjansen på å være ute hele dagen. Jeg måtte innse at vi måtte snu:( Det var hardt!!! Men bakkene ned igjen var utrolig morsomme, til og med jeg turte å legge litt fart på skiene på så godt styreføre! Vel hjemme igjen måtte jeg lese på pakningsvedlegget på antibiotikaen jeg tar for å bli kvitt bihulebetennelsen min, og der har vi nok synderen: "Vær forsiktig med soling i opptil to uker etter avsluttet behandling pga. økt mulighet for fotosensibilitet". Og jeg som har påskeferie nå:(

Vi klarer jo ikke å holde oss inne i finværet, så etter å ha handla sunblock, ble ettermiddagen tilbrakt med å vaske bil og drikke kaffe på verandaen, og på kvelden ble det en nydelig solnedgangstur til Kvennavågen:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/2951135/langdalen-og-kvennavagen-13.04.11/1/d6e85c20d8156cd3c1e5ccfa6d5e6d3d

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar