Steinhøtto, 2. februar:


Jippi!!! Det ble langhelg på meg:) Åpen dag på HIST idag, så da var det undervisningsfri, og de to stakkars timene i morra får bare være. Jeg kjørte i retning Foldfjorden, og hadde egentlig tenkt meg på Omnsfjellet. Men i snøskurene over fjellet bestemte jeg meg for heller å gå en tur hvor jeg er godt kjent. For det var veldig hvitt i dag! Jeg kjørte til Vessesetra og la ivei oppover Myrseteredalen i retning Morovatna. Når en først kom seg ut var det ikke noe problem at det snødde, det var bare umerkelige lette fjon som kom. Det var helt stille også, så jeg ble varm i toppen, og måtte hive jakka etter fem minutter. Andre hadde gått innover til Morovatna idag, men her stoppet de dagfriske sporene. Jeg fortsatte i det som har vært en oppkjørt løype tidligere, og i det flate lyset sleit jeg skikkelig uten skispor å gå etter. Jeg så veldig godt landskapet rundt meg, og 200 meter foran meg kunne jeg godt se hvor løypa hadde gått før nysnøen kom, men rett foran skituppene mine kunne jeg ikke se om det gikk opp eller ned eller på skrå. Det var helt hvitt! Det var virkelig rart, og veldig arti når en fikk fart! Jeg trodde det skulle gå nedover å så flate ut, mens plutselig gikk det oppover! Juhu:) Det er nok sånn det må være å gå på ski i fylla! Jeg følte meg frem oppover mot Steinhøtto, og tilslutt kom jeg da fram. Her måtte jeg ha et par skiver og en kopp te, mens jeg studerte hytteboka. Hjemturen gikk heldigvis mye lettere, nå som jeg hadde et helt nytt spor å følge:) Litt rufsete vær og lysforhold til tross, jeg fikk en knallfin tur:)

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/3154375/steinhotto-02.02.12/1/f11e500323a94f969046474364d6b506

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar