1095 Sætertind, 19. juli:


Våkna til like lavt skydekke idag, men det viste tegn til å begynne å sprekke opp,så det var sol og skodda letta et lite øyeblikk da jeg svingte opp på Stadion i Sandtorg. Jeg fikk iallefall et glimt av Sætertind. Jeg begynte å gå opp lia, og fant fin og tydelig sti opp til Årbogvatnet, som fortsatte videre opp ryggen til Sætertind. Men på vei opp tykna skodda til igjen og la seg rundt toppen. Jeg forsatte likevel da stien var veldig tydelig og fra 400 moh var det stukket med veistikker. På 700 moh kom jeg opp i skodda. Passerte etterhvert ei lita bu, og herfra var det satt opp telefonstolper hele veien til toppen, så det var ikke akkurat fare for å gå seg vill i tåka. Kom plutselig opp på toppen, og det var fremdeles like tett. Her oppe var det ei stor mast og et bygg og en liten varde. Fortærte litt av matpakken før jeg startet på nedturen. Nå hadde skodda krøpet oppover, og fra 900 moh fikk jeg sol og nydelig utsikt:) Fin og lettgått tur som absolutt anbefales hvis en noengang skulle kjøre forbi Sandtorg på vei til Lofoten.



Se bilder:
http://photobook.sol.no/show_album.php?aid=2326128

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar