143 Tinnstua og 594 Eidvågtind, 12. juli:


Våkna til like varmt og fint vær idag, så da pakka jeg sekken og kjørte til fergeleiet i Akkarfjord. Helen hadde også tenkt seg til Tinnstua idag, så vi møttes på ferga. Turen starta bra allerde da ferga passerte Straumsnes, her lå en flokk springere og lekte i overflata:) Vi parkerte ved elva i Vassbukta og fulgte den oppover dalen innunder stupet på Eidvågtind. Myrete og tungt terreng til å begynne med, men etterhvert som vi vant høyde ble det bedre. Tinnstua ligger vakkert til på en liten holme i Vassbuktvatnet, og hytta er vel en av de bedre hyttene som Turlaget har. Vi tok oss en matpause på verandaen før jeg fortsatte turen opp mot Eidvågtind alene. Bratt opp fra hytta, men da jeg kom opp i ura flata det litt ut. Rypene sprang rundt føttene mine her. Nydelig utsikt fra toppen! Jeg gikk over toppen og forsøkte å komme meg ned i retning bilen på andre sida. Det ble en spenstig nedtur, med diverse klyving, men jeg kom meg iallefall ned uten å bli sittende fast i fjellsida:) Etterpå ble det litt sightseeing på Seiland, og litt soling på Kjerringholmen før ferga gikk tilbake til Kvaløya. Bra tur:)


Se bilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar