1039 Ruten, 12. april:

Jeg skulle kjøre fra Trondheim til Aure i løpet av dagen, men etter å ha sett hvordan været har vært de siste dagene hadde jeg ikke noe stress. Været har nemlig blitt nydelig fint om kveldene i det siste. Jeg kom derfor ikke til Bordstad før halv fire. Men det er jo noen fordeler med å være sent ute også, på parkeringsplassen møtte jeg nemlig to snille gutter som hadde vært oppe på toppen og tråkket spor til meg:) Det var en stor sky over Ruten da jeg startet, men været ble bare bedre og bedre utover kvelden. Opptråkket løype fulgte scooterløypa, og ved hytta tok jeg en liten matpause før jeg gikk videre. Oppe på toppen blåste og føk det litt, men ellers var det jo solgløtt og fint, og fin temperatur. Så var det bare å ta av fellene og starte på den nydelige nedkjøringa! Jeg likte meg bedre her enn på Skarven, for hele den lange flanken ned til kanten av dalen har en fin helning som ikke er for bratt for meg. Jeg fikk da til noen fine svinger jeg også:) Vel nede i dalen er det litt flatt, men det gikk heldigvis greit siden jeg hadde et spor å gli i. Men den siste skoglia strevde jeg skikkelig med. Her er det tett skog, snøen var forferdelig våt og tung, jeg var sliten, og dette er det bratteste partiet. Heldigvis er det bare et kort stykke. Men jeg kom meg da ned til slutt, og det var ikke så tungt å gå den siste lille motbakken opp til bilen heller:) Nydelig ettermiddagstur!

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3177688/ruten-12.04.12/1/eb8f2b65dad7a4e75ec59813b220cefb

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar