Helgetunsetra, 7. april:


Idag så det litt lettere ut fra morgenen, og jeg skulle til Oppdal i kveldinga, så da mamma og pappa skulle ta seg en tur i oppgåtte spor innover fra fylkesgrensa ble jeg også med på det. Oppkjørte løyper i 12 km innover dalen, gapahuk med ved og gode fasiliteter ved Langvatnet, og en rundløype er jo luksus i påskefjellet. Og det var det mange som satte pris på idag. Det var mye folk ute i sporet:) Vi startet i lett snødrev, som raskt gikk over i strålende sol. Først fire kilometer inn til Langavtnet, så kryssa vi dette i nordenden. Her fortsatte vi opp Seterdalen til vi kom over i dalen vest for Resfjellet. Her kom vi inn på "motorveien" fra Hølstoen til Helgetunsetra. Pappa hadde visste bestemt seg: Til Helgetunsetra skulle vi, selv om det enda var fire kilometer opp dit. Men fire kilometer i slak motbakke gikk greit, og plutselig lå setra der bak en haug. Her oppe kom det ei lita snøskur over oss, men mens vi satt der med kaffekoppen skein det opp igjen og det ble riktig så fint. Fin utsikt til Bolmetrollhøtta:) Jeg satte opp farten på vei ned igjen, sånn at jeg rakk oppom hytta for å dusje og gjøre meg klar til en kveld ut på Oppdal, før jeg kjørte opp igjen til grensa og henta mamma og pappa som hadde hatt en ekstra appelsinpause på vei hjem. 24 km i løyper! Det var uvant til å være i Resdalen, men et fantastisk alternativ når det ikke er toppturvær eller føre:)

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3176238/helgetunsetra-07.04.12/1/22ad522667d8c278dc56b19d73476880

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar