419 Glomtinden, 10. juli:

Monica hadde kun den ene dagen igjen hun kunne være sammen med oss før hun måtte kjøre nordover igjen, og både hun og Edvard hadde et stort ønske om å få se Lofoten. Så vi dro ut på turbosightseeing:) Sola var fremme også idag, og da vi kom til Svolvær hadde vi vanskelig for å bryte opp derfra. Det var aldeles nydelig å sitte der på kaia og drikke kaffe i sola:) Men vi skulle jo helt ut til Å, så etterhvert kom vi oss i bilen og kjørte det lille stykket til Rørvikvatnet. Vi måtte jo få med oss en topptur! Og her kunne vi følge den gamle veien over skaret det første stykket, så da fikk jeg jo syklet mye av veien. Det ble fryktelig varmt opp lia, og fluene var plagsomme, men toppen er en morsom liten knatt. Like før toppen blir det skikkelig bratt, og vel oppe er det et luftig og fint toppunkt. Vi var iallefall godt fornøyde med å ha kommet opp! Etter vi kom ned fra fjellet svingte vi utom Henningsvær og fikk oss en bedre fiskesuppemiddag med ekte lofottorsk. Gjett om "En ekte lofotorsk jeg er, for jeg er født i Henningsvær" gikk på repeat i baksetet! Utpå kveldinga kom vi oss likevel ut til Å, og da kan vel ingen si at vi ikke fikk med oss litt av det meste. Men det er nok ikke sånn Lofoten skal oppleves, her kan en godt bruke mange dager, og jeg sier som jeg gjør hver gang jeg har vært her, jeg må tilbake! Jeg fikk jo ikke med meg Skottind denne gangen heller, og så er det jo så mye annet jeg også gjerne skulle ha sett. I'll be back:)

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3228067/lofoten-10.07.12/1/30663915d94396b02029b28535cb32ba

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar