Tranøy-Evenskjær, 11. august:

Endelig kom seilforholdene! Og idag skulle vi krysse Vestfjorden:) Vi tok oss likevel tid til å gå bort til bakeriet og handle inn dagens rasjon av kanelboller, og jeg fikk meg også en kulturell sightseeing her på dette lille stedet med så mye kunst:) Da vi endelig satte ut fikk vi utrolig god bør, og kunne lett kjenne hvor mye bedre båten går i grov sjø når en seiler enn når en går for motor. Regnet fra igår virket truende fra alle kanter, men det kom ikke en dråpe på hele turen. Regnskurene lekte rundt der inne på land, men ute på fjorden var det oppholds:) Etterhvert passerte vi Lødingen og gikk inn i Tjeldsundet. Her hadde vi også strømmen med oss, så fremdeles gikk det unna:) Et stykke opp gjennom Tjeldsundet fikk jeg øye på Sandtorg, som jeg husker fra min roadtrip i Lofoten da jeg gikk opp på Sætertind herfra. Rett på andre sida av sundet ligger Evenskjær, og det var her vi skulle tilbringe natten. Ikveld hadde vi bare ett krav til brygga, den måtte ha strøm! Vi skulle nemlig se håndballfinalen i OL på TV:) Finalen gikk veien, og vi ble mette og vel så det av å prøve å ete opp all maten vi har igjen... Nok en fantastisk seildag!

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3228423/tranoy-evenskjar/1/4e1b8428a8ce75ec169f0e75addc1735

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar