732 Mjukin, 17. mars:


Pappa kom også oppover til Resdalen i kveldinga igår. Veldig koselig med selskap:) Vi våkna til en av de mange stormene som var meldt til helga. Sol og snøbyger og mye vind! Dermed ble det oppgaveskriving på meg fram til lunch, mens pappa spekulerte i sofa. Men etter lunch ble vi utålmodige og måtte bare ta en tur ut. Været så litt bedre ut, og vinden var iallefall borte. Da vi kom bort til snarveien opp bratta fra hytta møtte vi på deler av familien Fallan, som også hadde tenkt at Mjukin var et fint mål i litt rufsete vær. Vi hengte oss på de oppover og føret var mye bedre idag enn igår. Med lett klabb satt skia som limt på oppover mot toppen av Mjukin:) Vel oppe kunne jeg konstatere at jeg hadde mye bedre utsikt igår. Men nedturen gikk mye bedre idag, for nå var beinbryterskaren blitt hard nok til at vi fløt oppå hele tiden, og i tillegg var det kommet et tynt lag med styresnø. Og tror du ikke det skein opp da vi kom ned til hytta igjen? Det var et magisk vær, for det var knallsol fra blå himmel, men samtidig snødde det. Mulig jeg må ta en prat med Märtha om hvor den snøen kom fra, den likna mistenkelig på "englefjær", thihi:) Vi tok en kaffekopp ute på verandaen, mens jeg skumma gjennom læreboka i prossessregulering...

Se bilder:
http://photobook.sol.no/shared/album/3169582/mjukin-16.03.12/1/20317af47b0f93ae297e9323d6f76f97

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar