445 Herbernsheia og 454 Stadsheia, 28. august:

Det var virkelig høstvær i Trondheim i dag, med regn og mye vind. Jeg ville likevel ut en tur, for jeg har nemlig sett meg ut en passelig liten myrtur fra Tømmerdalen. Og når jeg parkerte i Tømmerdalen kom sannelig sola fram:) Jeg fulgte Gamle Bynesvei et lite stykke, til jeg kom opp på myra. Der tok jeg av og fulgte stien til høyre, som går rett opp til toppen av Herbernsheia. Og myrvassing fikk jeg! Her er det vått! Godt å være ute! Vel oppe på Herbernsheia ble jeg frista til å gå videre til Stadsheia, det  er jo bare et steinkast over dalen. Og jeg hadde uansett tenkt å følge dalen mellom de to ned til Herbernsdammen. Dermed ble det en svipptur opp på Stadsheia også. Arti med solgløtt når en er ute:) Veien ned igjen via Herbernsdammen har jeg aldri gått før, og det er litt kronglete å navigere i så tett skog, men jeg hadde ingen problemer med å finne riktig sti. Dette er en del av bymarka som er litt mindre tilrettelagt, der en sti er en sti (ikke en vei), og der en må finne riktig vei selv (ingen skilter). Jeg synes det er helt topp! Og da får en også terrenget stort sett for seg selv! Multer fant jeg også:) Nok til at det ble en dessert på meg da jeg kom hjem. Nam:)

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3232344/herbernheia-og-stadsheia-28.08.12/1/666e18e8338b23f5fbd9f70e34d10644

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar