Kjerringøy-Bodø, 29. juni:

Vi våkna til like fint vær! Og siden vi har all verdens tid på oss før vi skal være i Brønnøysund ble det til at vi brukte formiddagen på å se oss rundt på Kjerringøy. Guri Anne hadde to sammenleggbare sykler i båten, så jeg kunne også bli med på sightseeing:) Vi trilla først til Zahl-fjøsen for å se innom galleriet til Karl Erik Harr. Mye fint å se på her, og både jeg og Guri Anne kom ut igjen med hvert vårt kunstverk. Etterpå gikk Guri Anne og Raisa en tur på Middagsfjellet, mens jeg og Mari tok turen innom  det gamle handelsstedet på øya. Her er alle bygningene tatt godt vare på, og med dagens vær som ramme ble det jo som å spasere rett inn i Rosa og Benoni sin verden. Mari tok også en omvisning inne i hovedhuset, og fikk med seg mye interessant fra storhetstida til stedet. Etter lunch kasta vi loss, og kunne faktisk sette seil rett utenfor havna:) Det var spennende å få være med å seile allerede første dagen, jeg har jo bare såvidt vært i en seilbåt før. Men med erfarne seilere som Guri Anne og Mari som læremestere skjønte jeg etterhvert litt av hva det gikk ut på jeg også:) Vi hadde god seilvind hele veien til Bodø, hvor vi hadde bestemt oss for å gå tilkai for natten. Vel fremme ble det jordbær og fløte til kvelds:)

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3221752/kjerringoy-bodo-289.06.12/1/ddb8ffbf168c8d3008c4ad9bc6795fcd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar