Evenskjær-Grovfjord, 12. august:

Vi starta dagen i rett tid, siden vi alle hadde diverse fly å rekke. Og i solgløtt og fint vær skyssa vi Bjørn, Gro, Raisa og Krutt over sundet til Sandtorg. Logistikken med fire mennesker, bagasje, to hunder og en bil med sjåfør gikk ikke opp, så jeg og Guri Anne tok med oss all bagasjen og gikk til Grovfjord med Presto, mens resten av gjengen tok en tur opp mot Sætertind for så å ta flybussen til Evenes. Jeg fikk plutselig mye ansvar som styrmann mens Guri Anne var nede og pakket og ryddet båten. Men det var greit å få prøve det også:) Hele dekket var fullt av bagasje, overflødig mat og diverse da vi etterhvert kom inn i havna i Grovfjord. Grovfjord er Presto sin hjemmehavn, der ligger den ved flytebrygga ved Huset i havet. Grovfjord er en fin liten bygd, og jeg var så heldig å få en dusj og fikk servert kaffe og vafler hos Guri Anne sine foreldre. Og på vei ut til flyplassen tok vi en avstikker nedom den fatastiske tomta ved sjøen hvor Guri Anne skal bygge hus. Gjett om jeg er misunnelig på den! Vel framme på flyplassen møtte vi på resten av gjengen som var kommet litt tidligere enn planlagt, og med god hjelp fra bakkepersonalet på Evenes fikk vi booka om to mennesker og en hund, slik at alle vi som skulle til Trondheim fikk samme tidlige direktefly. En fantastisk reise er over, og jeg er overlykkelig for at jeg valgte bort sydenturen og heller tilbrakte over tre uker i Nordnorge i sommer. Hvilken herlig landsdel! Så vakker, og så full av opplevelser og trivlige folk:) Og så heldig med været som jeg har vært! Dette gjør jeg gjerne igjen!

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3228520/evenskjar-grovfjord-12.08.12/1/a62c41f1b5299b88bf5bc257d86c00b2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar