Kjerringøy, 28. juni:

Guri Anne sendte ut invitasjon til sommerseilas tidlig i vår. Og jeg var ikke sein med å melde meg på! Å seile fra Grovfjord utenfor Harstad til Brønnøysund måtte jo bli mer som et eventyr, det bare må jo være det fineste stykke kyst Norge har å by på! Og jeg ble ikke skuffet! Dette er jo også en måte å feriere på som til og med jeg kan være med på med mine håpløse føtter. Det passet slik at jeg kunne mønstre på i Bodø-området rett etter jeg gikk på fri, og så få være med hele veien ned til Brønnøysund. Jeg fikk også med meg Mari noen dager, selv om hun er travelt opptatt med å sy brudekjole, forberede visning i Danmark og andre bryllupsforberedelser. Vi fløy opp til Bodø og tok bussen ut til Kjerringøy. Her skulle vi møte Guri Anne som hadde gått alene fra Svolvær denne dagen. Seilasens første mannskap hadde mønstret av der.  Allerede på bussturen utover ble vi ganske så oppglødd av det ville landskapet og det fantastiske været, og da vi fikk oss en cider i sola på kaia mens vi venta kunne det ikke bli en bedre start på turen:) Etter en halvtimes tid gled Presto inn til brygga, og vi kunne nyte turens første ankerdram. Etterpå skeia vi ut med middag i den stilige restauranten på kaia, før vi gikk amok med kameraet på kaia ved midnatt. Ord kan ikke beskrive dette, bildene får tale for seg:)

Se bilder:
http://eurofoto.no/shared/album/3221734/kjerringoy-28.06.12/1/bd4df5604745b22f2de7047faf8d22b3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar